Целта на извършването на оценка на риска на работното място е да бъде подпомогнат работодателя при изготвяне на адекватна програма за предприемане на конкретни действия, свързани с овладяване на професионалните рискове на работното място, а в случай на остатъчен риск – предприемане на необходимите за защита на работниците мерки. Основният нормативен документ, на който се базира оценката на риска е Наредба № 5 от 11 май 1999 год. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска.
- Разработване на програма за извършване на оценка на риска;
- Събиране на необходимата информация за идентифициране на опасностите и оценка на рисковете. За целта „СТМ Превент”ЕООД е разработила идентификационни карти за всяка обследвана длъжност;
- Оценяване на рисковете;
- Документиране на риска – изготвяне на карти за оценка на риска;
- Даване на препоръки за минимизиране, управление и контрол на рисковете;
- Актуализиране оценката на риска съгласно чл.11 от Наредба №5.